Rob Galloway
Reflections

1 jun 2016 – Seppe Van Ael – Album reviews

Rob Galloway, beter bekend als energieke frontman van de Britse punkband ‘The Yalla Yallas’ heeft ondertussen de tijd gevonden om zijn eerste soloplaat ‘Reflections’ uit te brengen. 11 nummers en 33 minuten lang sta je garant voor een akoestische punkplaat die lekker Engels in de oren klinkt.

Openen doen we met ‘No Good Reason’. ‘No Good Reason’ is een nummer dat er in zijn simpliciteit wel staat. Single ‘Bitter End’ is dan weer een stuk trager en is vergezelt door een  viool. Spijtig genoeg grijpt  ‘Bitter End’ ons niet bij de keel, al is dat wel het opzet. Het is ‘Always In My Heart’ dat ons als volgend nummer wel weet te raken, al is het ‘Same Mistakes’  die de nodige portie herkenbare miserie op tafel gooit. Vervolgens is de beurt aan het jazzy nummer ‘Burned’. Rob haalt er voor deze Barbara Pugliese als gastzangeres bij. Naar onze verbazing zingt ze in het Italiaans terwijl Rob in hetzelfde nummer de Engelse delen voor zijn rekening neemt. ‘Sound Of The Kraken’ voelt in tegenstelling tot de meeste nummers op ‘Reflections’ nog redelijk punk aan en zorgt samen met ‘Old Friend’ voor de stijl die Rob hoorbaar gewoon is om te spelen.

Rob Galloway is een performer in plaats van een zanger, maar het lukt nog net om zijn hoofd boven water te houden met deze ‘Reflections’. Dit album is geen top album maar gewoon een gezellig plaatje dat je van het begin tot het einde in zijn ban houd. ‘Reflections’ verscheen al eerder op cd en lp, maar het Belgische label Recovery Records komt deze zomer met een cassetterelease. Keuze genoeg en al bij al is het nog de moeite om er eentje in huis te halen.

score: 6,5/10